Graviditeten

Första trimestern - vår
Jag mådde illa hela tiden, dag som natt, de första tre månaderna. Men jag har hört att det är ett bra tecken på att graviditeten går som den ska och att barnet mår bra. Jag kräktes aldrig, men försökte motverka illamåendet med olika knep:
  • En tesked ingefära i ett glas vatten
  • Bubbelvatten
  • Citronvatten med is. Kunde inte dricka vanligt kranvatten under den här tiden
  • Kex och vatten bredvid sängen att ta innan jag klev upp på morgonen funkade INTE för mig

Andra trimestern - sommar

Sommarmånaderna var jobbiga för det var så varmt och jag var väldigt trött och yr hela tiden. Mormor hälsade på oss och hjälpte oss med kolonilotten i maj-juni. Själv orkade jag inte mycket den sommaren när du låg i min mage.

Tredje trimestern - höst

Här började du bli så stor och tung i min mage att jag fick mer och mer ont i ryggen. Tur att pappa fanns till hands och kunde massera min rygg. :) Jag var fortfarande väldigt trött men det blev bättre när det blev svalare ute och när jag slapp jobba så att jag kunde sova på dagarna och fokusera på att du snart skulle komma till världen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0