När lillan kom till världen

Måndag den 4 november var det då äntligen dags. Klockan 9.24 kom du till världen. 46 cm lång och endast 2655 gram lätt. Det är helt galet egentligen hur världens finaste och näpnaste lilla flicka kunde komma ut ur min mage. Jag var ganska storväxt som nyfödd och en riktigt tjock bebis. :)
 
Mamma med CTG-mätare på magen. De mätte dina och mina hjärtslag och sammandragningarna:
Här inne bökade du runt:
Och här var du äntligen ute ur min mage. Jag var ganska medtagen efter kejsarsnittet och det var inte förrän sent på kvällen som jag orkade räkna dina tår och titta hur du såg ut egentligen. Lite mörkt fjun på huvudet efter pappa och din mammas nedåtgående mungipor och fylliga örsnibbar... långa ben och stora fötter. Fötterna har du nog ärvt efter mig också. :)
 
Det var kärlek vid första ögonkastet för din mammas del:
Testade att amma ganska direkt när vi hade kommit till BB och barnmorskorna berömde dig som naturbegåvning i att amma "rätt". Hela dagen och natten ville du äta. Trots detta hade du gått ner i vikt dagen efter. :( Det visade sig att du hade kort tungband, vilket gjorde att du tog ett för nätt tag om bröstet och inte fick i dig så mycket mjölk som du behövde... Dagen efter åtgärdade en kirurg detta så nu hoppas vi att det ska hjälpa dig att få i dig mer mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0